Uranium Energy Corp gibt Update zum Goliad-Projekt bekannt

December 12, 2013

Corpus Christi, TX, 12. Dezember 2013 – Uranium Energy Corp (NYSE MKT: UEC, das „Unternehmen“) freut, sich ein Update zum vollständig genehmigten Goliad ISR-Projekt bekanntgeben zu dürfen. Der Bau geht wie geplant voran und die bereits bestellten Verarbeitungsanlagen wurden planmäßig geliefert. Die Ionentauscher (IX) sind Ende November angekommen und das Material für den Bau des IX-Rohrs und des Ventilsystems wurde bestellt und ist bereits eingegangen. Der Abbau von Uran wird für das Geschäftsjahr 2014 erwartet.

Das Unternehmen möchte auch ein Update zu den Aktivitäten der EPA bezüglich der Ausnahme des Grundwasserhorizonts („Aquifer Exemption“, AE) bekanntgeben. Wie im Quartalsbericht des Unternehmens bereits erwähnt, hat die EPA bereits einen Antrag auf Untersuchung der Aufhebung beim 5. Bundesberufungsgericht (der „5. Gerichtskreis“) gestellt. Dabei bedeutet „ohne Aufhebung“ einfach nur, dass die von der EPA genehmigte AE weiterhin in Kraft bleibt. Die EPA wollte damit erreichen, die Akten als Reaktion auf frühere Beschwerden des Verfahrensgegners zu vervollständigen. Durch den Antrag auf Untersuchung der Aufhebung hat die EPA das Vorliegen von rechtlichen Fehlern bestritten und mitgeteilt, dass keine zusätzlichen Informationen bekannt sind, die eine Aufhebung rechtfertigen würden. Gemäß den Auffassungen von EPA und TCEQ sind auch dem Unternehmen keine neuen Informationen bekannt, welche Einfluss auf die gegenwärtige AE-Genehmigung haben würden.

Das Unternehmen hatte sich gegen eine Untersuchung gestellt, aber zusammen mit TCEQ darum gebeten, sollte dem Antrag auf Untersuchung der Aufhebung stattgegeben werden, dass dieser auf einen Prüfzeitraum von 60 Tagen beschränkt werden solle. Mithilfe einer kürzlich ergangenen Verfahrensverfügung eines dreiköpfigen Ausschusses des 5. Gerichtskreises hat das Gericht dem Antrag auf Untersuchung der Aufhebung stattgegeben und den Prüfzeitraum auf 60 Tage ab Zustellung der Verfügung beschränkt. Wie bereits erwähnt wird das Unternehmen das vollständig genehmigte Goliad-Projekt auch während des Prüfzeitraums fortsetzen.

Amir Adnani, Präsident und CEO, dazu: „Die skalierbare ‚Nabe-Speichen-Strategie‘ des Unternehmens, eine bewährte Methode für die Erhöhung der Uranförderung bei gleichzeitig niedrigen Kosten, wird wie geplant fortgesetzt und die Produktion des Goliad-Projekts wird für das Geschäftsjahr 2014 erwartet. Wir setzen diese Strategie für die Goliad-, Burke Hollow- und Palangana-Projekte des Unternehmens fort.“

About Uranium Energy Corp

Uranium Energy Corp is a U.S.-based uranium mining and exploration company.  The Company’s fully licensed and permitted Hobson processing facility is central to all of its projects in South Texas, including the operating Palangana in-situ recovery mine and the Goliad in-situ recovery project which is currently in construction.  The Company’s operations are managed by professionals with a recognized profile for excellence in their industry, a profile based on many decades of hands-on experience in the key facets of uranium exploration, development and mining.

Contact Uranium Energy Corp Investor Relations at:
Toll Free: (866) 748-1030
E-mail: [email protected]

Stock Exchange Information:
Frankfurt Stock Exchange Symbol: U6Z

Except for the statements of historical fact contained herein, the information presented in this news release constitutes “forward-looking statements” as such term is used in applicable United States and Canadian laws. These statements relate to analyses and other information that are based on forecasts of future results, estimates of amounts not yet determinable and assumptions of management. Any other statements that express or involve discussions with respect to predictions, expectations, beliefs, plans, projections, objectives, assumptions or future events or performance (often, but not always, using words or phrases such as “expects” or “does not expect”, “is expected”, “anticipates” or “does not anticipate”, “plans, “estimates” or “intends”, or stating that certain actions, events or results “may”, “could”, “would”, “might” or “will” be taken, occur or be achieved) are not statements of historical fact and should be viewed as “forward-looking statements”. Such forward looking statements involve known and unknown risks, uncertainties and other factors which may cause the actual results, performance or achievements of the Company to be materially different from any future results, performance or achievements expressed or implied by such forward-looking statements. Such risks and other factors include, among others, the actual results of exploration activities, variations in the underlying assumptions associated with the estimation or realization of mineral resources, the availability of capital to fund programs and the resulting dilution caused by the raising of capital through the sale of shares, accidents, labor disputes and other risks of the mining industry including, without limitation, those associated with the environment, delays in obtaining governmental approvals, permits or financing or in the completion of development or construction activities, title disputes or claims limitations on insurance coverage. Although the Company has attempted to identify important factors that could cause actual actions, events or results to differ materially from those described in forward-looking statements, there may be other factors that cause actions, events or results not to be as anticipated, estimated or intended. There can be no assurance that such statements will prove to be accurate as actual results and future events could differ materially from those anticipated in such statements. Accordingly, readers should not place undue reliance on forward-looking statements contained in this news release and in any document referred to in this news release.

Certain matters discussed in this news release and oral statements made from time to time by representatives of the Company may constitute forward-looking statements within the meaning of the Private Securities Litigation Reform Act of 1995 and the Federal securities laws. Although the Company believes that the expectations reflected in such forward-looking statements are based upon reasonable assumptions, it can give no assurance that its expectations will be achieved.  Forward-looking information is subject to certain risks, trends and uncertainties that could cause actual results to differ materially from those projected. Many of these factors are beyond the Company’s ability to control or predict. Important factors that may cause actual results to differ materially and that could impact the Company and the statements contained in this news release can be found in the Company’s filings with the Securities and Exchange Commission. For forward-looking statements in this news release, the Company claims the protection of the safe harbor for forward-looking statements contained in the Private Securities Litigation Reform Act of 1995. The Company assumes no obligation to update or supplement any forward-looking statements whether as a result of new information, future events or otherwise.  This press release shall not constitute an offer to sell or the solicitation of an offer to buy securities.